Feasibility of a follower type traffic string control.

Auteur(s)
Clark, L.G. & Ripperger, E.A.
Jaar
Samenvatting

This work is a numerical and analytical study of the feasibility of an on-board vehicle control of traffic strings. The control logic for the individual vehicular control is based entirely on the absolute velocity of the vehicle and its relative displacement and velocity to the preceding vehicle. All are easily measured quantities and the resulting control gives constant time-headway spacing.

Publicatie aanvragen

4 + 10 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 15367 (In: B 15357) /91/ IRRD 243290
Uitgave

In: The dynamics of vehicles on roads and on tracks : proceedings of the 5th VSD - 2nd IUTAM Symposium hold at the Technical University Vienna, Austria, September 19-23, 1977, p. 136-144, 7 graph., 5 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.