Fietsgedrag bij kruisingen in Rotterdam en een operationalisatie van veiligheid. Afstudeerscriptie Technische Universiteit Delft TUD.

Auteur(s)
Walraad, A.
Jaar
Samenvatting

This report studies pedal cyclists' behaviour related to infrastructure. The report is restricted to the approach of crossroads between two traffic arteries in the built-up area of the city of Rotterdam. Data has been analyzed using non-linear canonical correlation analysis, supplemented by hypothesis tests. An attempt is made to explain why cross roads laid out with separate cycle paths are less safe than those (non-separate) cycle lanes, while separate cycle paths are safer than cycle lanes road sections. Improvements of the infrastructure, concerning spatial design as well as traffic control engineering are indicated.(A)

Publicatie aanvragen

1 + 18 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 3479 /21 /83 / IRRD 871614
Uitgave

Delft, Technische Universiteit Delft TUD, Faculteit der Civiele Techniek, Vakgroep Verkeer, 1993, XII + 162 p., 35 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.