Fietsvriendelijke infrastructuur : van fietsnetwerk via meetfiets naar flitspaden.

Auteur(s)
Bosch, A.L.
Jaar
Samenvatting

A major increase in bicycle traffic is one of the Dutch government's main objectives for transportation policy. The bicycle is a recognized viable alternative to the car when it comes to travelling shorter distances. It is also a worthy option for longer distances when combined with public transport. Local and regional road authorities must invest in improving bicycle infrastructure to promote the use of transfer facilities. A bicycle network can play an important role in the realization of bicycle paths which deserve the highest priority during construction. These bicycle paths must be easy, safe, and comfortable to cycle on. Applying the capacity support methodology could prove a significant aid in selecting bicycle prove a significant aid in selecting bicycle paths. The methods, which combine network and routing theories, could be useful in order to achieve bicycle-conducive infrastructure. (A)

Publicatie aanvragen

11 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 7017 (In: C 6992 [electronic version only]) /21 /72 / IRRD 887606
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1996 : beheersbare mobiliteit : een utopie ? : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Rotterdam op 28 en 29 november 1996, deel 2, p. 427-435

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.