Finite element analysis of occupant restraint system interaction with PAM- CRASH.

Auteur(s)
Hoffmann, R. Ulrich, D. Protard, J.B. et.al.
Jaar
Samenvatting

A new approach in numerical occupant simulation using the dynamic coupling of the nonlinear explicit finite element code PAM- CRASH and the crash victim simulation program MADYMO has been validated and is presented. The study investigates the interaction of a Hybrid III dummy and a passive restraint system consisting of an airbag and a kneebolster in a frontal impact situation.

Publicatie aanvragen

4 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 31371 (In: B 31351 [electronic version only]) /84 /91 / IRRD 838904
Uitgave

In: Proceedings of the 34th Stapp Car Crash Conference, Orlando, Florida, November 4- 7, 1990, p. 289- 300, 8 ref. SAE Paper No. 902325.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.