Frontal Injury Risk Criterion.

Auteur(s)
Wood, D.P. Simms, C.K. Glynn, C. & Veyrat, N.
Jaar
Samenvatting

A new injury risk criterion for restrained car occupants based on the collision response of the vehicle is presented. It is proposed that the totalrisk to a restrained occupant is due to the specific power of the impact and the intrusion/collapse of the occupant compartment. Risk functions forAIS2+ and AIS3+ injuries and for fatalities are validated using real world data. For the covering abstract see ITRD E141569.

Publicatie aanvragen

18 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 46214 (In: C 46159 CD-ROM) /84 / ITRD E141595
Uitgave

In: Proceedings of the 2006 International IRCOBI Conference on the Biomechanics of Impact, Madrid (Spain), September 20-22, 2006, Pp.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.