Functieontwikkeling als voorwaarde voor veilig verkeersgedrag bij kinderen : een literatuuroverzicht.

Auteur(s)
Vinjé, M.P.
Jaar
Samenvatting

The main purpose of this report is to review the development of functions and skills which children need to fulfil their task as pedestrians in a safe way. On the basis of previous research on task analysis of the pedestrian a list of possible needed functions and skills was composed. For each of these skills a literature study was made to find whether research had been carried out. There was too little to justify conclusions regarding the aims for traffic education. Some conclusions are drawn however, but only for a small number of parts of the task of the pedestrian. Suggestions for further research are presented.

Publicatie aanvragen

6 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 16625 [electronic version only] /83 / IRRD 247813
Uitgave

Haren, Rijksuniversiteit Groningen RUG, Verkeerskundig Studiecentrum VSC, 1979, 102 p., 169 ref.; VK 77-06

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.