Geintegreerd parkeren : hoofdpuntennotitie.

Auteur(s)
-
Jaar
Samenvatting

De toenemende drukte in de centra van steden, woongebieden en kantoor- en bedrijventerreinen, maakt het noodzakelijk te zoeken naar nieuwe oplossingen voor het parkeren. De druk in deze gebieden wordt niet alleen veroorzaakt door de ontwikkeling van functies in de gebieden zelf (bijvoorbeeld een winkelcentrum, of een stadion) maar ook door de zogenaamde ‘overloop’ vanuit de (dorps)kernen en de binnensteden. Door ontwikkeling en beheer samen te beschouwen ontstaan oneindig veel mogelijkheden voor nieuwe, creatieve vormen van parkeren en mobiliteit. Deze vormen een nieuwe schakel in het dynamische proces van stedelijke ontwikkeling. Kortom, er is steeds meer aanleiding om mobiliteit en parkeren als een facilitair en exploitatief onderdeel van het ‘product’ stad of dorp te beschouwen. Er is sprake van een geïntegreerd management- en organisatievraagstuk. Zowel vanuit de overheid als vanuit de markt. Beide kunnen elkaar aanvullen en versterken op gebieden als kennis en expertise. In deze eerste brochure komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde: * de ontwikkeling van parkeerbeleid en de visie van de overheden; * de relatie tussen parkeren en stedelijke ontwikkeling; * de kennisbehoefte en de op basis daarvan gekozen thema's. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

8 + 3 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20040370 ST [electronic version only]
Uitgave

Ede, C.R.O.W kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur, 2002, 23 p.; Brochurereeks `Van parkeerbeheer naar mobiliteitsmanagement' ; No. 1

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.