Geleiderail of betonnen geleidebarrier in middenbermen van autosnelwegen?

een vergelijkend onderzoek naar de kosten van aanleg, beheer en onderhoud en verkeersonveiligheid. Onderzoek in opdracht van het Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde DVK.
Auteur(s)
DHV Milieu & Infrastructuur BV
Jaar
Samenvatting

A study has been made to the total costs (accident, construction and maintenance) of the use of steel safety fences and concrete crash barriers on the central reserve of motorways. Results show that from the point of view of costs and safety the use of steel safety fences has the preference. A mathematical model is developed by which the expected number of collisions with the safety fence in the central reserve in a real situation can be estimated.

Publicatie aanvragen

8 + 7 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 30350 [electronic version only] /85 / IRRD 832986
Uitgave

Rotterdam, Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde DVK / Amersfoort, DHV Milieu & Infrastructuur BV, 1991, 19 + 44 p., 14 + 11 ref.; Overeenkomst DVK 736

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.