Hastighetsbegränsningars effekt på trafikolyckor Jämförelse mellan hastighetsgränserna 130 och 110 km/h på motorvägar samt hastighetsgränserna 90 och 110 km/h på tvåfältsvägar.

Auteur(s)
Andersson, B.M. & Nilsson, G.
Jaar
Samenvatting

After the change to right-hand traffic in Sweden in 1967 several experiments with differentiated speed limits have been carried out on the rural road network. The speed limits in the experience have been 130, 110, 90 and 70 km/h. Comparisons are made between the speed limits of 130 and 110 on two-lane roads; to broaden the information base which is available for decisions concerning suitable speed limits in different road and traffic environments as regards the rural road network.

Publicatie aanvragen

1 + 8 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 6662 S /73.3/
Uitgave

Stockholm, Statens Väg- och Trafikinstitut VTI, 1974, 38 p. + app., fig., graph., tab., ref.; Rapport No. 59.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.