Head and neck injuries in human cadavers from lateral impacts.

Auteur(s)
Walsch, M.J. Kelleher, B.J. & Severin, C.M.
Jaar
Samenvatting

Head- neck injuries occur frequently in pedestrian and occupant automotive accidents even at relatively low speeds. This paper describes the results of laboratory impact experiments using human cadavers in pedestrian /vehicle impacts and lateral- to- medial head impacts at well- known, controlled speeds. Cerebral trauma, with and without skull fracture, is discussed as a function of impact configuration and velocity.

Publicatie aanvragen

11 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 27297 (In: B 27275 [electronic version only]) /84 / IRRD 801562
Uitgave

In: 10th International Technical Conference on Experimental Safety Vehicles, Oxford, England, July 1-4, 1985, p. 186-198, 11 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.