Head space requirements for seat belt wearers.

Auteur(s)
Herbert, D.C. Stott, J.D. & Corben, C.W.
Jaar
Samenvatting

Investigations of passenger car crashes involving the deal of wearers of lap belts have led to the conclusion that head impact with a rigid part of the occupied car is responsible for more deaths than any other impact. Three current model cars are tested for availability of head space which is found to be inadequate, especially in front corner impacts.

Publicatie aanvragen

6 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 13199 (In: B 8788 [electronic version only]) /84/91.1/ IRRD 223492
Uitgave

In: Proceedings of the 19th Stapp Car Crash Conference, San Diego, November 1975, p. 675-704, 10 fig., 5 graph., 3 tab., 23 ref.; SAE paper No. 751164.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.