Het functioneren van flexibele en stijve geleiderailconstructies bij aanrijdingen.

Auteur(s)
Schoon, C.C.
Jaar
Samenvatting

Als een wegbeheerder een geleiderailconstructie wil plaatsen, wordt veelal de voorkeur gegeven aan de flexibele constructie. Van deze constructie wordt aangenomen dat bij een aanrijding het gevaar voor de inzittenden en overige weggebruikers geringer is dan bij de stijve geleiderailconstructie. Als plaatsingsruimte voor de flexibele constructie ontbreekt (bijvoorbeeld op enkelbaanswegen), wordt overwogen de stijve constructie te plaatsen. De Dienst Verkeerskunde (DVK) van Rijkswaterstaat heeft aan de SWOV gevraagd te onderzoeken of er bij een aanrijding verschil is tussen beide typen geleiderailconstructies. Verschil in termen van ernst van de aanrijding en mate van terugkaatsing. ln dit artikel zal nader op deze aspecten worden ingegaan. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

8 + 7 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20170619 ST [electronic version only]
Uitgave

Verkeerskunde, Vol. 38 (1987), No. 3, p. 150-153, 1 ref.

SWOV-publicatie

Dit is een publicatie van SWOV, of waar SWOV een bijdrage aan heeft geleverd.