Het kortste-tijd routekeuzecriterium : een empirische toetsing.

Auteur(s)
Bovy, P.H.L.
Jaar
Samenvatting

This paper deals with an analysis and comparison of individual routes, surveyed and modelled, of car trips in an urban road network. The objective is to assess the predictive quality of the so-called shortest time route choice model for car drivers. One of the findings is that the minimum-time route choice model gives a fairly good prediction of actual routes: nearly 50% of the routes is predicted correctly. Especially the part of the routes on the more important roads is predicted very well.

Publicatie aanvragen

15 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 19430 (In: B 19407 [electronic version only]) /71/ IRRD 260069
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk 1980 : mobiliteit, ruimtelijke interactie en vervoerssysteemgebruik : verslag van een bijeenkomst gehouden te Den Haag op 6 en 7 november 1980, p. 495-517, 5 fig., 5 tab., 11 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.