Het kortste-tijd routekeuzeprincipe : een toetsing van de voorspellende kwaliteit.

Auteur(s)
Bovy, P.H.L.
Jaar
Samenvatting

This article deals with an analysis and comparison of individual routes, surveyed and modelled, of car trips in an urban road network. The objective is to assess the predictive quality of the so-called shortest time route choice model for car drivers. Trip and network data are used from the city of Eindhoven; they consist of a sample of 232 cases. The observed routes refer to the evening peak routes of work-to-home trips of employees of several firms, the locations of which are evenly distributed over the city region. The model routes are shortest time paths between work and home place.

Publicatie aanvragen

3 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 18904 T /71/ IRRD 256299
Uitgave

Verkeerskunde, Vol. 32 (1981), No. 6 (juni), p. 291-296, 5 fig., 5 tab., 16 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.