Het rijgedrag van motorrijders op verschillende wegdekken.

Auteur(s)
Blaauw, G.J. & Gouthelp, J.
Jaar
Samenvatting

The risk of aquaplaning and skidding can be reduced by roughing up or trenching the road surface. It is questionable, however, to what extent these treatments may influence the riding behaviour of motor cyclists in a negative way. In this study therefore motorcycling on trenched and roughed up road surfaces was compared with riding on other "control" road surfaces. The results lead to the following conclusions: (1) trenched and roughed up road surfaces may indeed have a negative influence on the riding behaviour of motor cyclists and (2) differences in the seize of the trenches cause different effects: narrow trenches at short intervals hardly have any influence.

Publicatie aanvragen

1 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 13354 T /82/83/ IRRD 233193
Uitgave

Verkeerskunde,Vol. 29 (1978), No. 3 (maart), p. 119-123, 7 fig., 3 graph., 2 tab., 7 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.