Het snelheidsverloop tussen snelheidsbeperkende verkeersvoorzieningen in woongebieden.

Auteur(s)
Westland, D.
Jaar
Samenvatting

Speed profiles have been measured for test persons, driving in their own car, with begin and end speeds varying between 0 and 40 km/h and distances varying from 20 to 100 m. Relationships for speed profile parameters (location and value of the highest spot-speed and journey-speed) with "hump"-speed and "hump"-distance have been developed in order to optimise design and measurement. The speed-time-profile could be approached with a trapezium.

Publicatie aanvragen

4 + 12 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 24411 (In: B 24375) /21/83/ IRRD 286538
Uitgave

In: Verkeerskundige Werkdagen 1985, Driebergen-Rijsenburg, 8-9 mei 1985, p.. 475-488, 5 fig., 2 tab., 7 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.