Identification of steering ratio and force feedback effects in driver/vehicle interactions.

Auteur(s)
Goodzeit, N.E. & Sweet, L.M.
Jaar
Samenvatting

The effects of steering ratio and force feedback on driver/vehicle closed loaf control performance are quantified through the use of maximum likelihood parameter identification methods. Responses of vehicle and driver to simulated wind gust disturbances is lane regulation tasks are used in post-experiment identification of vehicle and driver model parameters.

Publicatie aanvragen

1 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 21733 (In: B 21729) /83/91/ IRRD 268924
Uitgave

In: The dynamics of vehicles on roads and tracks : proceedings of the 7th IAVSD symposium held at Cambridge University, Cambridge, UK, September 7-11, 1981, p. 39-52, 1 fig., 5 graph., 3 tab., 17 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.