IDI DIESEL NOISE REDUCTION WITH HEATED INLET AIR

Auteur(s)
STONE, CR BRUNEL UNIV, HILLINGDON, UK KWAN, EKM BRUNEL UNIV, HILLINGDON, UK
Jaar
Samenvatting

This paper discusses the source of combustion noise in an indirect injection diesel engine, and how it can be reduced through the use of heated inlet air. Data are also presented that show the relation between ignition delay and sound level. Correlations for ignition delay are discussed, and results are presented that show a slight modification to the Watson correlation.

Publicatie aanvragen

3 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
I 861132 IRRD 9401
Uitgave

INTERNATIONAL JOURNAL OF VEHICLE DESIGN INDERSCIENCE ENTERPRISES LTD WORLD TRADE CENTER BUILDING, 110 AVENUE LOUIS CASAI, CASE POSTALE 306 LCH-1215 GENEVA-AEROPORT SUISSE U0143-3369 SERIAL 1993 E14 2/3 PAG: 205-11 T11

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.