Implementatie van snelheidsbeperkende maatregelen op 80 km/uur wegen : effecten op rijgedrag, activatie en beleving. In opdracht van het Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde DVK.

Auteur(s)
Jessurun, M. Waard, D. de Raggatt, P.T.F. Steyvers, F.J.J.M. & Brookhuis, K.A.
Jaar
Samenvatting

The infrastructure of four 80 km/h roads in the Dutch province of Drenthe was changed to reduce the driving speed. The concept "comfort" was taken as the starting point for the adjustments. The basic idea is that at speeds over 80 km/h the driver should experience discomfort. On the other hand, if the driver obeys the speed limit, he should not experience the feelings of discomfort. In the present experiment, the effects of the adjustments are studied with regard to driving behaviour, physiological activity and appreciation. (A)

Publicatie aanvragen

8 + 8 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 6749 [electronic version only] /21 /82 /83 / IRRD 886870
Uitgave

Haren, Rijksuniversiteit Groningen RUG, Verkeerskundig Studiecentrum VSC, 1993, 53 p., 18 ref.; VK 93-01 - ISBN 90-6807-261-7

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.