The importance of the test method in determining the effects of door padding in side impact.

Auteur(s)
Deng, Y.C.
Jaar
Samenvatting

This study examines the influence of padding in thorax side impact response under free- flight impact and velocity pulse impact. It was found that padding reduces rib and spine accelerations in both types of impact. It appears that free- flight impact lacks spacing effect and the correct velocity profile to simulate the door /occupant impact in car- to- car side collision.

Publicatie aanvragen

1 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 29806 (In: B 29801 [electronic version only]) /84 /91 / IRRD 829244
Uitgave

In: Proceedings of the 33rd Stapp Car Crash Conference, Washington, D.C., October 4- 6, 1989, p.79- 85, 7 ref. SAE Paper No. 892429.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.