Influence of initial length of lap-shoulder belt on occupant dynamics : a comparison of sled testing and MYMA 2 D mondeling.

Auteur(s)
Viano, D.C. Curver, C.C. & Prisk, B.C.
Jaar
Samenvatting

The main purpose of this parameter study was to carefully document occupant dynamics in well-controlled sled tests for comparison with stimulated responses from the Motor Vehicle Manufacturers Association- 2 D analytical model. The test involved a dummy exposed to a frontal deceleration while on a bucket seat and restraint by a lap/shoulder belt system.

Publicatie aanvragen

5 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 19369 (In: B 19333 [electronic version only]) /84/91/ IRRD 261502
Uitgave

In: Proceedings of the 24th Stapp Car Crash Conference, Troy, Michigan, October 15-17, 1980, p. 375-415. fig., graph., tab., 50 ref.; SAE Paper No. 801309

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.