Infrastructuur en mobiliteit in Randstad, Ruhrgebied en de regio Antwerpen-Brussel-Gent.

Auteur(s)
Hilbers, H.D. Wilmink, I.R. & Jansen, G.R.M.
Jaar
Samenvatting

In three studies a comparison is made between the Dutch Randstad area, the German Rhein-Ruhr area, and the Belgium Antwerp-Brussels-Ghent region, on: supply and use of the main road network, and on the travel behaviour of the population. A smaller supply and higher mobility of the population cause a more heavily used network in the Randstad area. Because of a better spread over time of day and the different modes, congestion levels do not seem to differ too much. A faster growth of the population in the future could enlarge the problems in the Randstad. Investments in infrastructure are larger in the Randstad. Germany can be an example for the methods that are used to decide where investments are desired. (A)

Publicatie aanvragen

8 + 3 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 11829 (In: C 11787 [electronic version only]) /72 / IRRD 493634
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1997 : sprong in het duister ? : lange termijn ontwikkelingen in het vervoersplanologisch onderzoek : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Amsterdam op 27 en 28 november 1997, deel 2, p. 739-757, 3 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.