Injury mechanisms and motorcycle design.

Auteur(s)
Hight, P.V. Siegel, A.W. & Nahum, A.N.
Jaar
Samenvatting

Field studies of motorcycle accidents provide the only method to obtain base line injury data, and to set up realistic parameters for future controlled collisions. This clinical, in-depth study reveals definite predictable injury patterns associated with occupant kinematic motion and helmet use. Recommendations, based on the specific injury patterns and accident causation found in the different types of collisions, are presented.

Publicatie aanvragen

8 + 12 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 10408 (In: B 10402) /84/ 91/ IRRD 223130
Uitgave

In: Proceedings of the 3rd Meeting on Biomechanics of Injury to Pedestrians, Cyclists and Motorcyclists (IRCOBI), Amsterdam, 7-8 September 1976, p. 65-74, 3 fig., 5 tab., 5 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.