Inrichtings- en bedieningselementen op OV-vervoersknooppunten.

Auteur(s)
Spittje, H.D.
Jaar
Samenvatting

Een goed toegankelijk collectief personenvervoer komt ten goede aan alle reizigers. Niet alleen aan mensen met een mobiliteitsprobleem als gevolg van bijvoorbeeld een lichamelijke of een visuele handicap, maar ook aan mensen met een tijdelijke mobiliteitsbeperking. Bij deze groep kunnen we onder meer denken aan mensen met een been in het gips, mensen met kinderwagens of mensen met bagage. Indien een OV-vervoersknooppunt als het voorportaal van het openbaar vervoer dient te fungeren, is niet alleen een goede toegankelijkheid dan wel in-/overstapmogelijkheid van belang. Ook een goede herkenbaarheid en een juiste inrichting, evenals het aanbieden van de juiste en goede voorzieningen op bepaalde locaties is van belang. In dit deel van de publicatiereeks Toegankelijkheid collectief personenvervoer staan inrichtings- en bedieningselementen centraal waaronder de afvalbak, de betaalautomaat, de informatiezuil, de tourniquet en het zitelement. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

2 + 15 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20071367 lll ST (In: ST 20071367 CD-ROM)
Uitgave

In: Verkeerskundige werkdagen 2007, Hilversum, 13 en 14 juni 2007, 10 p.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.