Inventarisatie verkeersonderwijs op de basisschool in 2006 : (Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau) PPON-rapport. In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.

Auteur(s)
Schoot, F. van der
Jaar
Samenvatting

Dit rapport beschrijft de resultaten van het onderzoek naar het aanbod voor verkeersonderwijs in het basisonderwijs dat door het project Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau (PPON) is uitgevoerd in de periode mei/juni 2006. Vanuit verschillende kanten, zoals het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, 3VO, ANWB en ROV’s, is op een onderzoek aangedrongen. Het laatste peilingsonderzoek voor verkeersonderwijs was inmiddels 10 jaar geleden (Van der Schoot en Verhelst, 1998) en er bestond een duidelijke behoefte om op zijn minst geïnformeerd te worden over een aantal aspecten van het onderwijsaanbod voor het leerstofdomein Verkeer in het basisonderwijs. Binnen de beschikbare randvoorwaarden was het niet mogelijk ook een onderzoek te doen naar de verkeerskennis en het verkeersinzicht van leerlingen in het basisonderwijs. Aanvankelijk zou het onderzoek zich beperken tot de jaargroepen 6, 7 en 8 van de scholen die in dezelfde periode zouden deelnemen aan de peilingsonderzoeken voor Engelse taal en Bewegingsonderwijs. In tweede instantie is deze scholen gevraagd om de vragenlijst ook voor te leggen aan de leraren van de jaargroepen 3, 4 en 5, zodat een meer compleet beeld kan worden geschetst van het aanbod voor verkeersonderwijs op de basisschool.

Publicatie aanvragen

1 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20070078 ST [electronic version only]
Uitgave

Arnhem, Stichting Cito Instituut voor Toetsontwikkeling, 2006, 28 p., 3 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.