Investigation of the dynamic impact characteristics of roadside structures.

Auteur(s)
Dunlap, D.F. Grote, P. Fram, D.M. & Mashinter, W.
Jaar
Samenvatting

Impact performance assessments of four types of roadside structures are presented. An earthen mount guardrail and treatment is found to be unsatisfactory, while an absorbent break-away treatment is found to be more promising although requiring design modifications. Appendices are presented which contain detailed discussions of simulation modeling methods, test acceleration measurements and roadside structure development procedures.

Publicatie aanvragen

15 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 13102 /85.1/
Uitgave

Ann Arbor, MI, University of Michigan, Highway Safety Research Institute HSRI, 1972, 346 p. fig., graph., tab., ref.; Report UM-HSRI-PF-72-5 / NTIS PB-230 468.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.