Invloed van grotere containers op de handel, het vervoer en de infrastructuur

landenrapport Nederland. Onderzoek uitgevoerd in het kader van COST 315 in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat Generaal voor het Vervoer DGV en Directoraat Generaal Scheepvaart en Maritieme Zaken).
Auteur(s)
Leijer, H.F.W.J. de Egelie, C.P.M. Wesseling, J. & Rouvroye, B.A.J.
Jaar
Samenvatting

The results are presented of a country study into the effects of the introduction of larger containers under the circumstances in The Netherlands. The different transportation modes and their linkages (the terminals) are taken into consideration. The aspects that are looked at are: economics of transport, quality and capacity of the infrastructure, effects on modal split and environment, and safety. An approach has been chosen which starts from actual physical logistic chains and focuses on two main questions: (1) the (potential) market for larger containers; and (2) the (potential) effects of larger containers on the different elements of logistic chains.

Publicatie aanvragen

8 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 299 [electronic version only] /72.2 / IRRD 849057
Uitgave

Delft, Instituut voor Ruimtelijke Organisatie INRO TNO / Driebergen, Logitech, 1991, VI + 107 p., 8 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.