Invloedsfactoren in het verkeerslawaaionderzoek : een literatuurstudie naar verschuivingen van dosis-effect-relaties en de consequenties voor het ruimtelijk beleid.

Auteur(s)
Laaken, P.U. van de & Nijs, L.
Jaar
Samenvatting

A dose-responsive-curve gives the relation between the sound level produces by traffic and the annoyance experienced. It can be measured for individuals or for a group of persons. Differences of measurements under varying circumstances can cause a significant deviation which is called correction variables. The purpose of this study is to collect these variables from literature, where those variables having an impact on housing policy must be emphasized.

Publicatie aanvragen

3 + 12 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 20054 /73/93/ IRRD 261883
Uitgave

Delft, Technische Hogeschool, Instituut voor Stedenbouwkundig Onderzoek, 1980, III + 55 p., graph., ref.; Rapport No. 34

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.