Kantoor naar het spoor : de mobiliteitseffecten.

Auteur(s)
Wee, B. van & Hoorn, T. van der
Jaar
Samenvatting

If half the non-agricultural and non-retail employment at locations with poor public transport accessibility are relocated to sites with good public transport accessibility, the calculated car use in driving from home to work, will be reduced by 4% in 2015. The long-term equilibrium is assumed. If (delayed) employees' reactions to relocations are explicitly incorporated, this reduction is 1.3%. Reductions in the distance driven from home to work by employees confronted with relocations vary from 31% (long-term equilibrium) to 10% (taking explicit account of reactions to relocations). The calculated relocation effects on the mobility of employees are highly dependent on whether or not their reactions are explicitly taken into account. (A)

Publicatie aanvragen

2 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 7014 (In: C 6992 [electronic version only]) /72 / IRRD 887603
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1996 : beheersbare mobiliteit : een utopie ? : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Rotterdam op 28 en 29 november 1996, deel 1, p. 367-384, 18 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.