Lag and gap acceptances at stop-controlled intersections.

Auteur(s)
Solberg, P. & Oppenlander, J.C.
Jaar
Samenvatting

Onderzocht wordt het gedrag van chauffeurs bij kruizingen van een drukke weg met een minder drukke in een kleine en een middelgrote stad. Het verkeer van de minder drukke weg moest ter plaatse stoppen voor een stopstreep. Gemeten werd de grootte van de dynamische openingen in de verkeersstroom op de hoofdweg die door de op de streep gestopte automobilisten benut werden om resp. recht of links af te slaan of recht door te rijden. Men onderscheid "lag"en "gap" lag = tijdinterval gemeten van de aankomst van een voertuig bij de stopstreep tot de eerste auto van de hoofdweg zijn weg kruist. gap= het tijdsinterval tussen het passeren van twee voertuigen van de hoofdweg, gemeten van front tot front. .

Publicatie aanvragen

4 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
135 fo
Uitgave

Lafayette, Indiana, Purdue University, Schoof of Civil Engineering, September 1964.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.