Lateral control of tractor-semitrailer vehicles in automated highway systems.

Auteur(s)
Chen, C. & Tomizuka, M.
Jaar
Samenvatting

Linear quadratic optimal control with and without frequency shaping is utilized to design a steering controller for tractor-semitrailer vehicles in Automated Highway systems (AHS). To enhance driving safety, we propose to use independent braking forces in the trailer as another control input. The combined steering and braking controller is designed by utilizing Input/Output linearization and backstepping design techniques. (A)

Publicatie aanvragen

2 + 12 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
971939 ST [electronic version only]
Uitgave

Richmond, CA, University of California, Institute of Transportation Studies ITS, California PATH, 1996, 28 p., 19 ref.; California PATH Research Report ; UCB-ITS-PRR-96-33 - ISSN 1055-1425

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.