Lawaai en het schoolgaande kind : verslag van een onderzoek naar de extra-auditieve effecten van wegverkeerslawaai op het cognitief, autonoom fysiologisch en sociaalpsychologisch functioneren van kinderen van de basisschool. Rapport + Bijlagen.

Auteur(s)
Dijkstra, P. Orlebeke, J.F. Keuss, P.J.G. & Molen, M.W. van der
Jaar
Samenvatting

Results are presented of a research into non-auditive effects of road traffic noise on the cognitive, physiological and socio-psychological functioning of school children from 5 to 12 years. Field experiments into noise effects are mostly aimed to measure the hindrance in special situations of the there present sound level. These experiments are aimed at the subjective experience, but in some field tests behaviorial observations are taken into account. Non-auditive effects are mostly measured in psychological laboratoria. In this report a method was used which combined the two research methods.

Publicatie aanvragen

4 + 10 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 24369 /93/ IRRD 285924
Uitgave

Amsterdam, Vrije Universiteit, Subfaculteit Psychologie, 1985, 129 p. + 109 p., fig., tab., ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.