Leren aan de hand van concrete scenario’s : nieuwe aanpak voor verkeersonderwijs aan jongeren

Auteur(s)
Kuiken, M.J.
Jaar
Samenvatting

DHV heeft een studie uitgevoerd om relevante doelen, inhoud en aanpak vast te stellen van het verkeersonderwijs aan de groep jongeren van 12 tot 16 jaar. Op basis van de literatuur is een nieuwe aanpak voor verkeerseducatie aan jongeren voorgesteld: onderwijs aan de hand van concrete incidentscenario’s. De doelgroep heeft reeds een schat aan ervaringskennis en eigen strategieën. Deze zouden centraal moeten staan bij het aanbieden van verkeersonderwijs. Door gebruik van deze scenario’s kan de doelgroep actief en gericht kennis over het verkeer opbouwen. In een eerste marktverkenning is de aanpak globaal getoetst door middel van interviews met educatieve uitgeverijen, leerplanontwikkelaars, scholen en leerlingen. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

7 + 8 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20050139 l ST (In: ST 20050139 CD-ROM)
Uitgave

In: Werken aan maximaal effect : Nationaal Verkeersveiligheidscongres NVVC 2004, georganiseerd door ANWB en SWOV, De Doelen, Rotterdam, 21 april 2004, 3 p.

SWOV-publicatie

Dit is een publicatie van SWOV, of waar SWOV een bijdrage aan heeft geleverd.