Leren fietsen : onderzoek naar de effecten van een instructieprogramma voor fietsende kinderen en ontmoediging van het autogebruik van en naar school. In opdracht van Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Gelderland ROVG.

Auteur(s)
Menting, L.J.
Jaar
Samenvatting

An instruction program on cycle training and education for primary school children has been developed. Cycling in traffic is hazardous for inexperenced cyclists. Especially young children who have just learned how to cycle, are not yet able to recognize potential danger. Evidently, it is most desirable to teach and practice cycling. This project focuses explicitely on the parents' role in this matter and the main object of this project was to motivate parents to practice cycling with their children in real traffic environment. If children learn how to to behave in real traffic, there will be less reasons for parents to bring them by car to school. Not only will this lead to a reduction of the use of car mobility, but it will also make the traffic situation around schools more organized and safer. Furthermore, it may have a positive effect on the environment. (A)

Publicatie aanvragen

11 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 3851 [electronic version only] /15 /83 / IRRD 875250
Uitgave

Haren, Rijksuniversiteit Groningen RUG, Verkeerskundig Studiecentrum VSC, 1994, 37 + 14 p., 24 ref.; VK 94-09 - ISBN 90-6807-294-3

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.