Leren fietsen op het plein : produktevaluatie van het schoolpleinpakket bij de verkeersmethode "Straatwerk". Deelonderzoek B: voorrangsregels en borden.

Auteur(s)
Schagen, I.N.L.G. van
Jaar
Samenvatting

An experiment was carried out to evaluate the effects of a schoolyard training for young cyclists. The training is part of "Straatwerk" ("Streetwork"), which is a recently developed Dutch traffic safety programme for primary school children. Theschoolyard training package not only deals with the cycling task, but also with the pedestrian task. Basic skills and behaviour strategies are practised at the schoolyard, where different traffic situations can be simulated with the materials belonging to the package.

Publicatie aanvragen

4 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 28148 [electronic version only] /83.5 / IRRD 819904
Uitgave

Haren, Rijksuniversiteit Groningen RUG, Verkeerskundig Studiecentrum VSC, 1988, 50 p., 6 ref.; VK 88-17

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.