Maatschappelijke acceptatie van mobiliteitsbeleid.

Auteur(s)
Rooijers, T.
Jaar
Samenvatting

The practicability and the influence of countermeasures to reduce the use of the private car greatly depend on the acceptance of the measures by the target group. At the Dutch Traffic Research Centre a new research method has been developed by which "social acceptance" elasticity can be measured. This information can be very useful for target group selection and for selection as well as evaluation of the strategies for changing attitudes and behaviour. The theoretical background of the method, its principles and its possible applications are discussed.

Publicatie aanvragen

2 + 7 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 971 (In: C 917 [electronic version only]) /72 / IRRD 856972
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk 1992 : innovatie in verkeer en vervoer, Rotterdam, 26-27 november 1992, p. 1073-1090, 10 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.