Mag het ietsje minder hard ? : kosten en baten van verlangzaming van het auto verkeer.

Auteur(s)
Peeters, P.M. Schoemaker, T.J.H. & Rietveld, P.
Jaar
Samenvatting

This study tries to answer the question what the effect would be if the average speed on the roads in The Netherlands would be reduced, in which circumstances such a reduction would be acceptable (and the means to reach this), and which strategy the government would have to follow if it wishes to effectuate such a reduction. Strict preservation of the present-day limits can result in a 5% saving on energy and a decrease of the number of traffic fatalities with about 10%. An `optimal' speed control leads to a decrease in the number of road victims up to tens of percents and a reduction of nitrogen emissions of about one third. The basis for speed reduction seems to be the highest for traffic in residential quarters and in exceptional circumstances such as fog. The law enforcers much appreciate a fraud free system of speed reduction (even without a strong basis among the public).

Publicatie aanvragen

6 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 4122 (In: C 4075 [electronic version only]) /15 /73 / IRRD 876684
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1995 : decentralisatie van beleid : implicaties voor kennis en onderzoek : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Rotterdam op 23 en 24 november 1995, Deel 3, p. 869-888, 2 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.