Marketing om jongeren in het ov te houden.

Auteur(s)
Sloot, M.
Jaar
Samenvatting

‘Jong geleerd, oud gedaan’. ‘Onbekend maakt onbemind’. Om die twee redenen zouden jongeren een doelgroep moeten vormen voor het openbaar vervoer. Door hen vertrouwd te maken met het openbaar vervoer, kunnen zij er een band mee opbouwen. Dat levert later meer ov-gebruik op. Ov-autoriteiten kunnen ook meer doen om de uitstroom te beperken: ongeveer 20 procent van de jongeren haakt min of meer af ná inlevering van de studentenkaart. Het KpVV heeft het bureau OV idee gevraagd ov-jongerenmarketing en de succesfactoren te verkennen. De focus ligt op het behoud van jongeren voor het openbaar vervoer. Met andere woorden: het voorkomen van uitstroom. Waar het om gaat is dat (meer) jongeren bewust voor het openbaar vervoer kiezen als dit een goede vervoeroplossing is en dat zij het niet massaal de rug toe keren als de auto zich aandient. (Author/publisher)

Publicatie

Bibliotheeknummer
20121293 ST [electronic version only]
Uitgave

Rotterdam, Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV), 2012, 2 p.; KpVV Bericht, informatiebulletin over actuele verkeers- en vervoerontwikkelingen ; Nummer 115

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.