A method for evaluating occupant protection by correlating accident data with laboratory test data.

Auteur(s)
Korner, J.
Jaar
Samenvatting

This paper describes a method for predicting the real- world safety performance of a new or modified car design over the whole range of crash severities where injuries occur. With a knowledge of the crash severity distribution, the overall effectiveness of alternative design approaches can be estimated by correlating lab test dummy responses with real- world injury risks at different crash severities.

Publicatie aanvragen

3 + 3 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 29022 (In: B 29020) /81 /91 / IRRD 823689
Uitgave

In: Automotive Frontal Impacts. SAE Publication No.SP- 782. International Congress and Exposition, Detroit, Michigan, February 27 - March 3, 1989, p.13- 27, 25 ref. SAE Paper No.890747.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.