Minimization of occupant injury by optimum front-end design. La diminution des fatalités des occupants d'une automobile par une modification idéale du front. Minimierung der Besitzerverletzung durch optimalen Wagenvorderentwurf.

Auteur(s)
Moore, D.F.
Jaar
Samenvatting

The objective of this research is the optimization of vehicle deceleration to minimize serious injury to and fatalities among harnessed occupants. Using statistical data available from many sources, an empirical equation has been derived to show the savings in fatalities that would result from using the optimized design.

Publicatie aanvragen

5 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
A 7404 (In: A 7342) IRRD 58823
Uitgave

In: 1970 International Automobile Safety Conference Compendium, held May 13-15, 1970 in Detroit and June, 8-11, 1970 in Brussels, p. 953-68 ; SAE paper 700416.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.