Mobiliteitsregulering in stedelijke gebieden.

Auteur(s)
Neeskens, J.A.J. & Kropman, J.A.
Jaar
Samenvatting

Since the early 1970's the government has pursued a policy, which stimulates local authorities to improve traffic livability in residential areas. An important instrument of this policy is the separation of traffic zones, in which through traffic has priority, and living zones. These living zones are mainly constructed as "woonerven" or declared 30 kmph residential zones. This contribution gives insight into this policy progamme and its results on basis of an evaluation research.

Publicatie aanvragen

2 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 32170 (In: B 32117 [electronic version only]) /72 / IRRD 847392
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1991, Deel IIb: Niet-themabijdragen, p. 999-1018, 13 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.