Model studie busbaan Krimpen-Rotterdam : effecten van de vrije busbaan op de vervoerwijze-keuze in het woon-werkverkeer tussen Krimpen en Rotterdam.

Auteur(s)
Stichting het Nederlands Economisch Instituut.
Jaar
Samenvatting

The effects of the free buslane on the traffic mode choice in the commuting traffic between Krimpen and Rotterdam are studied. It is concluded that the influence of the bus lane on auto traffic is negligible. Before and after studies show an almost equal number of cars during the morning peak hour. The capacity of the car/bus system has increased with 5%.

Publicatie aanvragen

2 + 8 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 17361 /72/ IRRD 249913
Uitgave

Den Haag, Ministerie van Verkeer en Waterstaat/Projektbureau Integrale Verkeers- en Vervoerstudies IVVS, 1979, 64 p. + app., tab., ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.