Models of employee work schedule.

Auteur(s)
Jovanis, P.P. & Moore, A.
Jaar
Samenvatting

Despite the widespread adoption of flexible work hours, there has been limited modelling of work schedule choice, an essential element in any comparison of flex-time with other transportation management tactics. Utility theory is used to develop a conceptual structure for work schedule choice Avith flex-time. A beta probability density is used to model the distribution of work arrivals. The structure is empirically tested using data from the San Francisco Bay Area.

Publicatie aanvragen

11 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 23347 (ln: B 23320) /71/ IRRD 277237
Uitgave

In: Proceedings of the 9th International Symposium on Transportation and Traffic Theory, Delft, The Netherlands, July 11-13, 1984, p. 561-589, graph., tab., ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.