Modeltoets Randstadvisie : de resultaten. Onderzoek uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat in het kader van het project `RANDSTADVISIE'.

Auteur(s)
Verroen, E.J. Hilbers, H.D. & Smits, C.A.
Jaar
Samenvatting

The spatial organisation of activities like housing, working, recreating and the use of the different provisions has a great influence on the demand of traffic and transport. Especially in the long term a policy aimed at the available space can have this influence on the realisation of the objectives of a traffic and transport policy. Locations near railway stations are main starting points for the existing policy, but good nearby building locations are at a premium to get connections with public transport and do not fit always to the daily activity patterns of the urban people, which are more and more distributed over several urban areas. In this report the national policy for traffic and transport after the year 2005 is calibrated again. Developed ideas and new judgments are tested on their usefullness by a quantitative analysis and an evaluation of the effects of some concepts of urbanisation for the different aims of accessibility, liveability and payability, in the central part of Holland, called the Randstad.

Publicatie aanvragen

4 + 13 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 3623 [electronic version only] /72 / IRRD 874632
Uitgave

Delft, Nederlandse Organisatie voor Toegepast-Natuurwetenschappelijk Onderzoek TNO, INRO Centrum voor Infrastructuur, Transport en Regionale Ontwikkeling, Sector Verkeer en Vervoer, 1995, VII + 135 p.; TNO Beleidsstudies en Advies ; Rapport INRO-VVG 1995-03

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.