Motorisation et mobilité des franciliens aux horizons 2010-2020.

Auteur(s)
Madre, J.-L. Armoogum, J. Gallez, C. & Bussière, Y.
Jaar
Samenvatting

Demographic phenomena (urban sprawl, ageing of population, ...) have a major influence on long term evolution of transport behaviour in urban areas. Motorisation is the first factor to take into account, because of its structuring effect on mode choice and mobility level. The other key-factors are dwelling area, gender, life cycle, and generation effect. Mobility is quantified not only as usual by number of trips, but also by passenger-kilometer or vehicle-km, which is important for environmental applications. This analysis leads to long term forecasts. (A)

Publicatie aanvragen

2 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20001430 ST [electronic version only]
Uitgave

Arcueil, Institut National de Recherche sur les Transports et leur Sécurité INRETS, 1996, 125 p., 42 ref.; Rapport INRETS ; No. 209 - ISSN 0768-9756 / ISBN 2-85782-464-5

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.