Nieuwe vervoersplanologische uitgangspunten voor verstedelijking.

Auteur(s)
le Clercq, F. & Feijter, H. de
Jaar
Samenvatting

Urban transportation planning is based on a number of principles regarding the design of the systems and the way demand for mobility should be met.Urbanization and transportation behaviour, though, have developed differently as stated by the principles. Differences are explored in this paper regarding four principles: (1) the `compact city'; (2) the restricted policy for working location development; (3) the ideas behind the expansion of rail lines to dwelling areas; and (4) policies to deal with traffic jams. It is suggested to alter these principles in such a way that new urban centres can grow at the joint nodes of the regional rail lines and regional highways. These new principles can be performed within the need to restrict car mobility. (A)

Publicatie aanvragen

3 + 9 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 7009 (In: C 6992 [electronic version only]) /72 / IRRD 887598
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1996 : beheersbare mobiliteit : een utopie ? : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Rotterdam op 28 en 29 november 1996, deel 1, p. 283-293

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.