A nonlinear time-dependent approach to mode- and route-split.

Auteur(s)
Kocan, K.T. & Sanathanan, C.K.
Jaar
Samenvatting

The transient behaviour of an urban transportation network is discussed. In many instances the steady-state solutions to mode-or route-split can not predict important consequences of disturbances on the network. Nonlinear effects of the demand levels on the levels of service are incorporated. The predictive ability of the present model seems to be largest where large fluctuations in cost variations are expected.

Publicatie aanvragen

4 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 3988 T /71.2/ IRRD 207391
Uitgave

Transportation Research, Vol. 7 (1973), No. 2 (June), p. 179-197, 2 fig., 8 graph., 9 tab., 8 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.