Occupant response sensitivity analysis using a lumped mass model in simulation of car-to-car side impacts.

Auteur(s)
Trella, T.J. & Kanianthra, J.N.
Jaar
Samenvatting

Results of a sensitivity study, based on lumped spring /mass modeling approaches for the characterization of structural and occupant responses in 60 deg and 90 deg side impacts, are presented. Increases in struck car side stiffness and the addition of door padding reduced the peak rib, pelvis, and spine accelerations. The results indicate padding is very effective in reducing the thoracic probability of injury.

Publicatie aanvragen

2 + 8 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 27352 (In: B 27275 [electronic version only]) /84 /91 / IRRD 801618
Uitgave

In: 10th International Technical Conference on Experimental Safety Vehicles, Oxford, England, July 1-4, 1985, p. 755-771, 5 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.