Onderlinge afhankelijkheid van vervoervraag, planologische ontwikkeling en verkeersplanning.

Auteur(s)
Hamerslag, R.
Jaar
Samenvatting

A model defining the interaction between transport demand, planning developments and traffic planning is dealt with. The model is a general form of traffic model, with one and with two fringe conditions. With the help of the dynamic version of the model and simple exogene assumptions it is possible to simulate developments, such as urbanisations, and suburbanisation; the springing up of a central town or or agglomeration; the shifting of activities to the periphery of big cities under the influence of increasing car ownership.

Publicatie aanvragen

10 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 8095 T /72/ IRRD 216261
Uitgave

Verkeerskunde, Vol. 26 (1975), No. 9 (september), p. 440-451, 10 fig., 5 graph., 4 tab., 27 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.