Ontwikkeling Netwerk Safety Index gemeente Amsterdam.

Auteur(s)
Wijlhuizen, G.J. Petegem, J.W.H. van Schermers, G. Bruin, J. de Commandeur, J.J.F. & Kars, V.
Jaar
Samenvatting

De gemeente Amsterdam voert een proactief risicogestuurd verkeersveiligheidsbeleid (Meerjarenplan Verkeersveiligheid 2016-2021, Gemeente Amsterdam, 2016). Een belangrijke reden voor de toenemende belangstelling voor de proactieve aanpak is dat de registratie van verkeersongevallen sinds 2009 te wensen overlaat, waardoor de kwaliteit van de beschikbare gegevens onvoldoende is. In dit rapport wordt verslag gedaan van het wetenschappelijk onderzoekswerk dat is uitgevoerd door SWOV in samenwerking met ANWB en de gemeente Amsterdam om een Network Safety Index (NSI) te ontwikkelen voor 50km/uur-wegen in Amsterdam. De keuze voor 50km/uur-wegen is gemaakt omdat in steden op deze wegen de meeste ernstige verkeersongevallen plaatsvinden.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20170668 ST [electronic version only]
Uitgave

Den Haag, Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV, 2017, 125 p., ref.; R-2017-10

SWOV-publicatie

Dit is een publicatie van SWOV, of waar SWOV een bijdrage aan heeft geleverd.